کارگاه طرح درس نویسی (برای معلمان)

طرح درس همان نمایشنامه کلاس است و معلم هم کارگردانش. کارگردان بدون نمایشنامه خوب نمی‌تواند نمایش خوبی را اجرا ببرد. همه نمایشنامه‌های خوب هم هنگام اجرا با نفس تماشاچیان تنظیم می‌شوند چه به دست بازیگرانش که دانش‌آموزان و دانشجویان‌اند چه با تصمیم کارگردانش که معلم است.
هر نمایشنامه خوب هم دست هر کارگردانی بدهی یک اجرای متفاوت با دیگری از آن درمی‌آورد.
.
نوشتن طرح درس برای بسیاری از معلمان و مدرسان، کار پیچیده بدردنخور اعصاب‌خردکنی است. وقتی مدیر مدرسه، آموزشگاه یا دانشگاه از آنها می‌خواهد که طرح‌های تدریسشان را برای یک دوره بنویسند، محدودیت و سخت‌گیری بی‌دلیل احساس می‌کنند.
شاید درست فکر می‌کنند. شاید یک طرح فرمالیته می‌خواهند. شاید یک طرحی می‌خواهند که با ارزش‌ها و اهداف تدریسشان هم‌سو نیست. یا شاید خود مدرس تصور کند نوشتن طرح، او را در تدریس محدود می‌کند و نمی‌گذارد «امر بداهه» در کلاسش جاری باشد. و شاید اصلا هیچ‌کدام اینها نباشد و با فنون طراحی و نوشتن طرح‌ درس‌ آشنا نباشد.
به هر روی مدرسان موثر، اغلب بر پایه طرح‌های مهندسی‌شده و نقشه‌های خوب‌دیده‌شده، کار می‌کنند و صدالبته که امر بداهه و تصمیم‌های درلحظه هم هنر معلمی است.
یکی از مشخصه‌های طرح درس درست‌و‌درمان این است که دست‌وپاگیر نباشد. مانع نباشد. خودش راهِ هموار باشد. رودخانه و درخت و خانه و پرنده داشته باشد. نه یک حصار بسته کوچک بدون روزنه‌ای برای نور.
.
معمولا بعد از برگزاری دو سه دوره کارگاه‌های شیوه‌های آموزش نگارش و نوشتن خلاقانه برای معلمان، یک دوره تک‌جلسه‌ای آنلاین شیوه‌های طرح درس‌نویسی برگزار می‌کنم تا هنرجویان و دانشجویانی که با من دوره گذرانده‌اند و چندی با طرح‌هایشان در کلاس‌ها تمرین کرده‌اند در نوشتن طرح درس‌های جدید خود ورزیده شوند.
اما به جز معلمان و اساتید نگارش، انشا و زبان و ادبیات فارسی یا تسهیلگران فرهنگی و ادبی که در دوره‌هایم شرکت می‌کنند، سایر فعالان آموزشی با کودکان و نوجوانان هم که موضوع کارشان آموزش نگارش نیست، علاقه‌مند به شرکت بوده‌اند. چون چارچوب اصلی طراحی یک جلسه درس یکی است و فقط موضوع درس‌ها متفاوت است؛ از این نوبت قرار شد که جدای هنرجویان و فارغ‌التحصیلان دوره‌هایم، دیگر علاقه‌مندان هم بتواند به این دوره دسترسی داشته باشند.

  • مدرس: آقای علی‌اکبر زین‌العابدین
  • گروه سنی: بزرگسال
  • زمان: 180 دقیقه
  • هزینه: 200هزار تومان

مراحل تهیه ویدیو:

۱- وجه مذکور را به شماره کارت ۶۴۶۵-۹۳۳۵-۲۹۱۰-۵۰۲۲ به نام علی‌اکبر زین‌العابدین (بانک پاسارگاد) واریز کن.

۲- تصویر رسید واریز را به شماره ۲۵۰۸۶۷۴-۰۹۹۱ واتس‌اپ کن.

۳- فرم زیر را تکمیل و روی «ارسال» کلیک کن.

۴- حالا منتظر باش تا همکاران ما حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از ارسال تصویر فیش واریزی دسترسی شما را میسر کنند.

*چنانچه در فرایند خرید به مشکلی برخورد کردی به شماره ۱۲۳۴۶۸۸۷-۰۹۹ در واتس‌اپ پیام بده.

فرم سفارش محصول

YYYY slash MM slash DD
محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:(ضروری)
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

2 پاسخ

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده